Što sve radi stručnjak za digitalni marketing?

Želite karijeru u digitalnom marketingu?
Super!
A kakva su vaša očekivanja?

Ako ste gledali Mad Men vidjeli ste da najbolji zaposlenici u marketingu piju puno viskija i puše najbolje kubanske cigarete, ali danas je marketing digitalni. Mi pijemo kavu, pivo samo petkom i obožavamo pričati o sitcomima.

Karijera u digitalnom marketingu je karijera cjeloživotnog učenja ili barem “cjelokarijernog”. Google konstantno mijenja algoritme rangiranja stranica, a njegovi spideri uvijek negdje drugo pletu mreže. SEO prakse su kao moda, a digitalni trendovi se mijenjaju sa svakim viralnim video zapisom.

Nas su npr. učili kako je najbolja SEO praksa spomenuti ključne riječi u prvih 150 znakova teksta. Ovo je 696. znak, a nigdje ni traga stručnjaku za digitalni marketing. Što vam ovim želimo reći? Preispitujte sve!

Inače je pametno slušati Google i igrati po njegovim pravilima, ako želite najbolje SERP pozicije. S obzirom na to da cilj ovog bloga nije prodaja, dozvolili smo si tri paragrafa slobode, a sada ipak idemo na ono zbog čega ste ovdje. Učenje.

 

Kako početi u digitalnom marketingu?

 

Zaposlenici u agenciji za digitalni marketing obavljaju najrazličitije zadatke. Stručnjak za digitalni marketing trebao bi imati širok spektar znanja i poznavati sve kanale digitalnog marketinga. Također svakako bi trebao biti specijaliziran za jedno područje.

Bez straha, nitko od vas ne očekuje da znate sve. I najbolji stručnjaci za digitalni marketing su počeli s Facebook ili Instagram oglasima. Neki su počeli s e-mail marketingom, drugi s Google Adsima, a treći sa stvaranjem online sadržaja.

Odaberite jedan od kanala i postepeno širite svoja znanja. Jedan po jedan – sve do menadžerske pozicije u najboljoj hrvatskoj agenciji za digitalni marketing.

Nabrajanje svih kanala digitalnog marketinga izvan je dosega ovog članka pa ćemo se fokusirati na one najbitnije.

 

 

Google Ads (Google AdWords) oglašavanje

Ovo je vjerojatno kanal koji najbrže daje željene rezultate.

Ovakav tip oglasa prikazuje se potencijalnom klijentu u trenutku kada vas on treba. Osoba pretražuje Google s ključnim riječima za koje ste vi kreirali oglas i Voilà!

Vidi vaš tekstualni oglas na SERP stranici, klikne i dolazi na landing stranicu. Tek u tom trenutku Google naplaćuje svoje usluge. Ovakav tip oglašavanje naziva se PPC (pay-per-click). Većina klijenata zato će odabrati upravo ovaj način oglašavanje.

 

 

Oglašavanje na društvenim mrežama

Društvene mreže nisu kanal gdje prvenstveno prodajete svoje proizvode ili usluge. Barem tako nisu zamišljene, ali kada vidimo kojim smjerom idu ništa nas ne može iznenaditi. Digitalni marketing je u konstantnom razvoju, pa tako i mi stalno učimo.

Na društvenim mrežama zanimljivim objavama povećavamo svjesnost o brendu ili organizaciji, gradimo virtualnu zajednicu, privlačimo promet na web stranice i stvaramo nove leadove.

Ovisno o društvenoj mreži koju koristite u marketinškoj strategiji imat ćete i drugačiji način komunikacije. Evo jedan primjer kako to izgleda u praksi.

Recimo da volite maziti pse i želite to podijeliti sa svojim prijateljima na društvenim mrežama.

  • Facebook: Jutros kada sam išao na posao, vidio sam labradora kako odmara u svom dvorištu. Morao sam ga pomaziti. Volim pse!
  • Instagram: (Fotografija vas i psa s nekim Instagram filterom) uz citat tipa “Prosječan pas je bolja osoba nego prosječna osoba.” i nekoliko relevantnih hashtagova #dog #doglover #doggo #dogs_of_instagram
  • LinkedIn: Moje sposobnosti uključuju samostalno maženje sa psima.

 

Optimizacija za tražilice (SEO)

SEO optimizacija je sveprisutna kada pričamo o digitalnom marketingu.

Nije svejedno kako ćete imenovati fotografije, nije svejedno kakav naslov će blog imati jer, kao, super sadržaj je dovoljan. Nije.

Zato mi u Arboni konstantno optimiziramo oglase, blogove i fotografije. Posao SEO stručnjaka uključuje 8 sati istraživanja ključnih riječi, linkbuilding, pisanja h1 naslova i title tagova, meta descriptiona i svega što utječe na poziciju sadržaja na SERP stranicama.

 

Content marketing

Marketing sadržaja jedan je od standardnih kanala digitalne marketinške komunikacije. Content marketing odnosi se na planiranje, kreiranje i distribuciju online sadržaja.

Alati content marketinga su blogovi, e-bookovi, video zapisi, grafikoni, fotografije, uglavnom sav sadržaj koji se nalazi na webu. Sve to stručnjak za content je osmislio i postavio tamo gdje će vama biti najkorisniji.

Content i SEO stručnjaci usko surađuju i u tome je tajna pravog uspjeha.  

 

E-mail marketing

Mislite da je e-mail mrtav i kako se danas u doba WhatsApp, Vibera i Messengera nitko ne trudi čitati i pisati dosadne mailove?

Griješite, ali krenimo od početka. Da bi vi imali zakonsko pravo nekom poslati e-mail (zahvaljujući GDPR-u), s novostima vezanim za vašu industriju, rođendanskom čestitkom ili najnovijoj akcijskoj ponudi vešmašina – primatelj to mora zatražiti. Ako je nešto zatražio, vjerojatno ga to i zanima.

Ako ga zanima vjerojatnije je da će obaviti ono što se od njega očekuje. To će u konačnici povećati ROI (Return On Investment), a ROI je kralj svih marketinških aktivnosti. Amen.

Konačan cilj svakog oblika marketinga je kupnja. Profit. ROI. Brojke. Zarada.

To ne znači da ikoga moramo prisiljavati da nešto kupi i plati. Cilj je svima isti, ali put ne mora biti. 😀

Jednom kada se budete osjećali spremni ili čak malo prije, pregledajte naše otvorene pozicije i dođite nas oboriti s nogu. 😀

Što kaže ekipa koja radi kod nas?

Dorian Petrić

Dorian Petrić

CPC stručnjak

“Smatram da u opuštenoj atmosferi i timskom radu kao što je to u Arboni slučaj, nijedan zadatak nije težak! Zadaci postaju sve zanimljiviji 🙂 Arbona je okruženje sa izazovnim projektima i vrlo dinamičnim radom u kojem svakodnevno stječeš nova znanja i iskustva.”

Monika Bunić Eršetić

Monika Bunić Eršetić

CPC stručnjak

“Dinamični su i kreativni radni zadaci, svaki dan je drugačiji i svaki dan naučiš nešto novo! Uz to tu je i cool ekipa uz koju ti nikad ne može biti dosadno!​”

Tea Brezovec

Tea Brezovec

CPC stručnjak

“Zašto odabrati Arbonu? Jer nikada nije dosadno! Nisi zalijepljen za jedan te isti posao i uvijek te očekuje nešto novog! Ovdje samo učiš i pomičeš granice sve više i više! Jesi li spreman za ovakvo iskustvo?”

Zašto arbona?

Brojni certifikati koje smo stekli, a i zadovoljstvo naših klijenata dokazuju kvalitetu i profesionalnost našeg rada. Uz dozu profesionalnosti dolazi naravno, doza zabave, humora i opuštene atmosfere rada. Kod nas su zaposleni mladi talenti i stručnjaci, a prosjek godina nam je 26.

Arbona d.o.o.