Jedan radni dan SEO stručnjaka

SEO stručnjak traženo je zanimanje na tržištu rada. Prije samo nekoliko godina prognoziralo se kako će SEO industrija propasti jer je nemoguće pratiti promjene Googleovih algoritama i obećavati rezultate. A gdje smo danas? Optimizacija za tražilice je “življa nego ikada”, promjene se događaju češće, ali i stručnjaci su postali bolji.

I danas postoje oni koji SEO smatraju Sizifovim poslom, ali oni su na sedmoj stranici Google rezultata pretraživanja pa ih srećom nitko ne čuje.

Istina je, tražilice često mijenjaju načine na koje rangiraju sadržaj. Ako ste za traženi pojam jučer bili na prvoj stranici SERP-a, ne znači da i sutra tu morate biti.

Optimizacija za tražilice je metoda koja pomaže korisnicima da za traženi pojam dobiju najbolji rezultat, a na prvoj stranici su uvijek oni najbolji. Najbolje određuju Panda, Penguin, Caffeine i ostali Google algoritmi za indeksiranje stranica.

Netko treba pratiti sva ažuriranja i prilagođavati sadržaj onom što algoritmi očekuju. To je zadatak SEO stručnjaka, ali to je samo vrh ledenog brijega. Evo što se krije ispod površine, odnosno, što radi “SEO majstor” svakog radnog dana.

 

SEO stručnjak dan započinje istraživanjem ključnih riječi

 

Nakon što se pojavio i pozdravio kolege u uredu, Nikola* će uz šalicu prve jutarnje kave pregledati relevantne portale i blogove u potrazi za nedavnim SEO novostima

Kako ima hrpu zadataka, a vremenski je ograničen, kreće s istraživanjem ključnih riječi za jednog klijenta. Potrebno je istražiti popularnost određenih keyword termina, koliko je jednostavno natjecati se za njih i koliko su relevantni za sadržaj web stranice. Na osnovu uočenog i dobivenih rezultata, Nikola će sastaviti listu pojmova na kojima će graditi svoju strategiju.

Nakon istraživanja vrijeme je za optimizaciju i link building

Optimizaciju možemo podijeliti na on-site i off-site optimizaciju. Nikola će tako brinuti o kvaliteti sadržaja na web stranicama, meta podacima, HTML kodu, unutarnjim linkovima (internal links) i brzini učitavanja stranice. Testirat će svaku od ovih stavki kako bi postigao najbolje rezultate i povećao organske pozicije za određenu web stranicu. Sve to, a još nije ni 10 sati.

Off-site optimizacija uključuje linkove s drugih stranica koji vode na vašu domenu. Ako je stranica koja vas je spomenula visoko rangirana u Googleovim očima, takav link “zlata vrijedi”. Nikola će istražiti sve mogućnosti pojavljivanja na takvim stranicama.

Vrijeme je za pauzu. Nikola će pojesti lazanje iz obližnjeg supermarketa, a uz to će popiti i jogurt. Punog trbuha nastavlja svoj radni dan. U slušalicama mu sviraju Eurythmics – Sweet Dreams, a on je spreman na sve izazove.

 

Poslije marende vrijeme je za analitiku i optimizaciju za mobitele

 

Kada radite s velikim klijentima susrećete se s velikim projektima. Nikola je na to navikao i zna kako takvi klijenti mogu imati i desetak aktivnih kampanja u isto vrijeme. Njegov je zadatak kreirati linkove tako da uvijek zna odakle je došao posjet na stranicu. Netko na web klijenta može doći preko Facebook poveznice, drugi će mu pristupiti preko linka u newsletteru ili display oglasa na nekom news portalu.

Posjete i konverzije na web stranici Nikola svakodnevno prati u Google Analyticsima. Nije IT analitičar, ali zna više nego što je dovoljno. Nikola, inače, ima širok spektar znanja iz područja digitalnog marketinga. Koristeći prije spomenuti alat, provjerava uspješnost landing stranica, ključnih riječi i cijelih webova.

U sklopu Analytics posebnu pažnju posvećuje posjetiteljima koji sadržaj pregledavaju na mobilnim uređajima. Mobiteli su važniji nego ikada, a vjerojatno će biti još važniji. Nikola zna koliko je bitno optimizirati svaki dio weba za prikaz na manjim zaslonima.

Za kraj planira zadatke s kolegama, odgovara na mailove i još malo uči

Iako ima hrpu SEO posla, potrebno je odraditi i ovaj “humanistički” dio. Nikola svakodnevno surađuje s timom za društvene mreže, CPC timom, content marketing ekipom i web developerima. U agenciji za digitalni marketing timski rad je najbitniji.

SEO neće isporučiti nikakve rezultate ako je web loše strukturiran. Sadržaj neće dovesti nove posjetitelje, ako nije uređen prema SEO pravilima, a CPC ekipa treba ključne riječi koje je Nikola rano jutros pronašao.

Prije samog završetka radnog dana provjerit će svoj online poštanski sandučić, odgovoriti ne sve mailove i sretan te umoran, Nikola ide doma.

Ono što Nikola radi u svoje slobodno vrijeme nije tema ovog bloga. Mi smo Nikolu promatrali samo kroz prizmu radnih zadataka SEO stručnjaka.

Ako i vi želite zanimljive radne dane, a zanima vas digitalni marketing, provjerite naše otvorene pozicije. Možda baš vi budete naš novi Nikola.

*Nikola je izmišljeni SEO stručnjak. Izmišljen je za potrebe ovog bloga. Svaka veza s osobama iz stvarnog života je slučajna.

Što kaže ekipa koja radi kod nas?

Dorian Petrić

Dorian Petrić

CPC stručnjak

“Smatram da u opuštenoj atmosferi i timskom radu kao što je to u Arboni slučaj, nijedan zadatak nije težak! Zadaci postaju sve zanimljiviji 🙂 Arbona je okruženje sa izazovnim projektima i vrlo dinamičnim radom u kojem svakodnevno stječeš nova znanja i iskustva.”

Monika Bunić Eršetić

Monika Bunić Eršetić

CPC stručnjak

“Dinamični su i kreativni radni zadaci, svaki dan je drugačiji i svaki dan naučiš nešto novo! Uz to tu je i cool ekipa uz koju ti nikad ne može biti dosadno!​”

Tea Brezovec

Tea Brezovec

CPC stručnjak

“Zašto odabrati Arbonu? Jer nikada nije dosadno! Nisi zalijepljen za jedan te isti posao i uvijek te očekuje nešto novog! Ovdje samo učiš i pomičeš granice sve više i više! Jesi li spreman za ovakvo iskustvo?”

Zašto arbona?

Brojni certifikati koje smo stekli, a i zadovoljstvo naših klijenata dokazuju kvalitetu i profesionalnost našeg rada. Uz dozu profesionalnosti dolazi naravno, doza zabave, humora i opuštene atmosfere rada. Kod nas su zaposleni mladi talenti i stručnjaci, a prosjek godina nam je 26.

Arbona d.o.o.