Može li svatko postati digitalni dizajner?

Provodite sate, noći i dane istražujući mogućnosti za vašu karijeru?

Uređujete životopis, mijenjate pozicije na koje se prijavljujete i kao da se vrtite u krug…

Znate da vaš idealan posao mora imati veze s digitalnim svijetom, danas je ipak većina poslova takva, pa vam to neće predstavljati problem.

Volite i marketing, ali u opisu radnih aktivnosti stručnjaka za digitalni marketing vam nedostaje vizuala i fotografija… Uvijek ste voljeli fotografiju, “imate oko” za lijepo i živite zlatni rez?

Kao idealno radno mjesto nazire se posao digitalnog dizajnera, no imate li potrebna tehnička znanja i soft skills za ovu titulu?

 

Što uopće radi digitalni dizajner?

 

Digitalni dizajner kombinira svoje kreativne vještine s tehničkim znanjima kako bi grafike, animacije i vizuali koje izrađuje imale smisla. Dizajn bi trebao pružiti najbolje korisničko iskustvo i potaknuti ljude na konverzije. U poslovnom svijetu smisao je ispunjavanje ciljeva klijenta.

 

Neki dizajneri rade za poslovne klijente i pomažu da njihovi oglasi, blogovi, usluge i proizvodi pronađu svoje mjesto pod online suncem. Drugi dizajneri svoje mjesto pronađu unutar filmske ili gaming industrije.  

Koji god smjer odabrali, jedna misao im je zajednička. Nije dovoljno da lijepo izgleda – dizajn mora obavljati svoj posao.

Čitajući ovo sigurno ste pomislili kako dizajner svoj radni dan provodi isključivo dizajnirajući. Ne možete vjerovati koliko ste u krivu.

Toliko je aktivnosti koje dizajner obavlja bez da koristi Photoshop, Illustrator ili InDesign.

Većina “ostalih aktivnosti” uključuje upravo soft skills koje smo ranije spomenuli, ali više o njima kasnije. Komuniciranje s klijentima, praćenje trendova, istraživanje konkurencije samo su neke od aktivnosti koje treba obaviti kako bi tehnički dio zadatka bio obavljen što kvalitetnije.

Nije uvijek jednostavno od klijenta dobiti kvalitetne (čitajte: razumljive) smjernice. Nisu svi ljudi informatički pismeni i nemaju svi osjećaj za lijepo, ali vi imate, zato ste ovdje. Jednom kada uspijete izvući kvalitetne smjernice i obavite posao pa klijentu pošaljete konačno rješenje shvatite kako niste ni blizu kraju.

Često se dogodi da se vama finalni proizvod uopće ne sviđa, ali klijent je uvijek u pravu. Zato je bitno dobro iskomunicirati sve klijentove želje i uklopiti ih s pravilima dizajna, kojih se vi kao profesionalac, morate pridržavati.

Sada znate kako izgleda prosječan radni dan digitalnog dizajnera, ali morate znati da postoje i osobine koje svaki poslodavac cijeni.

 

Koje su osobine dobrog digitalnog dizajnera?

 

Dobar digitalni dizajner konstantno uči. S obzirom na to da se tehnologije mijenjaju na svakodnevnoj bazi, ova osobina je presudna. Osim zadnjih trendova u digitalnom dizajnu potrebno je biti up to date s marketinškim novostima. Sve ovo je potrebno kako bi grafike, vizuali i webovi isporučili rezultate koje klijent očekuje.

Uspješan digitalni dizajner obožava konstruktivnu kritiku. Karijera u svim kreativnim industrijama bit će na meti kritika. Kritizirat će vas kolege, nadređeni i klijenti, pa budite spremni. Umjesto da kritike shvaćate osobno, “ufurajte se u svoj film” najboljeg digitalnog dizajnera na svijetu koji ima posla s malim bebama (nesposobnjakovićima). Ne! Nemojte ovo raditi, šalimo se.

Poslušajte sve kritike i objektivno ih razmotrite. Uvijek može bolje, a dobronamjerne kritike su dodatni, drukčiji pogledi na problem, a to je uvijek dobro.

Dobar digitalni dizajner ima razvijene komunikacijske vještine. Ako do sada niste shvatili da ćete morati komunicirati sve sa svima, evo ga, još jednom – morate. Naučit ćete kako nekom objasniti da “taj font, u toj boji, nije baš najbolja ideja”. Obavljat ćete to tako dobro da će vam zahvaljivati.

Kako bi vam proces prilagodbe na rad u agenciji i industriji bio što bezbolniji, riješite se svih predrasuda. Predrasude nisu cool.

Evo nekih koje se često vežu za posao digitalnog dizajnera.

 

Predrasude o digitalnim dizajnerima

Predrasuda #1 Postati digitalni dizajner je lako i to može svatko

 

U vrijeme kada se skoro svaki projekt može obaviti samostalno, naravno uz pomoć sveznalice Googlea, digitalni dizajn je ipak najbolje prepustiti profesionalcima.

Veliki broj ljudi vjeruje kako mogu sve obaviti sami, a sve što im treba je računalo i odgovarajući software. Ono što ne shvaćaju je kako je za dobar dizajn potrebno jako puno planiranja, strateškog razmišljanja, marketinških znanja, poznavanja psihologije i iskustva. Između dizajna i dobrog dizajna je par tisuća sati rada.

 

Predrasuda #2 Moraš biti slikar kako bih postao digitalni dizajner

 

Ako vas dizajn asocira na likovne mape i osnovnu školu, razmislite opet. Tradicionalne slikarske vještine nisu nužne kako bi postali dobar digitalni dizajner. Skicirati možete i na zaslonu. 

Da, morate znati što je oku ugodno i privlačno, ali ne morate biti vrhunski crtač za to. Puno je lakše mišem odvlačiti elemente po ekranu nego brisati i crtati po papiru.

 

Predrasuda #3 Dizajneri uvijek obožavaju finalni proizvod

 

Posao digitalnog dizajnera čini se kao najbolja kreativna karijera, ali stvarnost je ipak malo drukčija.

Kako smo ranije pisali, dizajner je dio tima, radi za klijente i nadređene. Njegove ideje neće uvijek biti nit vodilja projekta. Istraživanje tržišta, mišljenje klijenta i eventualna ograničenja brenda bitan su faktor kod izrade vizuala.

Naposljetku, dizajnirate za druge, ne za sebe. Ne morate se uvijek slagati s izborima klijenta. To je u redu.

Iako ne možete uvijek uživati u konačnom proizvodu, možete uživati dizajnirajući svoju karijeru. Tu ste vi glavni, vi odlučujete. Choose wisely!

Između svih otvorenih pozicija nalazi se i ona digitalnog dizajnera.

Dizajnirajte svoju digitalnu budućnost u Arboni!

Što kaže ekipa koja radi kod nas?

Dorian Petrić

Dorian Petrić

CPC stručnjak

“Smatram da u opuštenoj atmosferi i timskom radu kao što je to u Arboni slučaj, nijedan zadatak nije težak! Zadaci postaju sve zanimljiviji 🙂 Arbona je okruženje sa izazovnim projektima i vrlo dinamičnim radom u kojem svakodnevno stječeš nova znanja i iskustva.”

Monika Bunić Eršetić

Monika Bunić Eršetić

CPC stručnjak

“Dinamični su i kreativni radni zadaci, svaki dan je drugačiji i svaki dan naučiš nešto novo! Uz to tu je i cool ekipa uz koju ti nikad ne može biti dosadno!​”

Tea Brezovec

Tea Brezovec

CPC stručnjak

“Zašto odabrati Arbonu? Jer nikada nije dosadno! Nisi zalijepljen za jedan te isti posao i uvijek te očekuje nešto novog! Ovdje samo učiš i pomičeš granice sve više i više! Jesi li spreman za ovakvo iskustvo?”

Zašto arbona?

Brojni certifikati koje smo stekli, a i zadovoljstvo naših klijenata dokazuju kvalitetu i profesionalnost našeg rada. Uz dozu profesionalnosti dolazi naravno, doza zabave, humora i opuštene atmosfere rada. Kod nas su zaposleni mladi talenti i stručnjaci, a prosjek godina nam je 26.

Arbona d.o.o.