Kako postati google analytics analitičar

Držite smartphone u rukama? Super! Otvorite tražilicu, utipkajte upit iz naslova u Google te kliknite na prvi rezultat. OK! Jeste li?

Niste?

U redu. 😀

Da ste i napravili ove korake, negdje bi neki Google Analytics analitičar (GA analitičar) imao zapisanu vašu aktivnost i mogao bi na osnovu tog upita i posjeta web stranici, predložiti kolegi iz Google Ads tima kreiranje oglasa za Google Analytics tečaj, naprimjer. 

To je jednostavan primjer aktivnosti GA analitičar, za kojeg btw u hrvatskom jeziku nema boljeg prijevoda. Nadamo se kako je ovaj naš dostojan originala: digital analyst.

Za bolje razumijevanje recimo još kako je posao GA analitičara:

  • prikupljanje
  • mjerenje
  • analiza
  • vizualizacija
  • tumačenje digitalnih podataka.

Podaci mogu biti prikupljeni za web, smartphone ili korisnike web aplikacija.

Ako vam posao GA analitičara izgleda zanimljivo, nastavite čitati. Dajemo vam besplatne savjete za lansiranje karijere u području analize digitalnih podataka.

Prvi korak: Google Analytics Academy

Najbolji način za pokretanje karijere GA analitičara je upravo Googleova akademija. Google analytics odličan je alat za prikupljanje i razumijevanje web podataka. Da budemo još konkretniji, položite GAIQ (Google Analytics Individual Qualification) ispit.

Google Analytics je moćan alat za praćenje posjeta vašoj web stranici. Google Analytics akademija je besplatna i iznimno korisna ako želite shvatiti osnovne funkcionalnosti Google Analytics i Google Tag Managera. 

Za neke poglavlja Google vam daje mogućnost korištenja testnog Analytics računa gdje možete pratiti stvarne podatke, igrati se i učiti na njima. To će vam dati podlogu za bolje shvaćanje i/ili korištenje alata, ali na toj podlozi još se puno toga može graditi.

Na Arbona online akademiji digitalnog marketinga imamo jedan modul koji pokriva Google Analytics. Provjerite njegov sadržaj, mi mislimo da je kvalitetan i prigodan.  

 

Drugi korak: Razumijevanje stručnih pojmova

Kada krenete u avanturu, putem ćete naići na hrpu novih pojmova koje ćete većinom razumjeti, a neke ćete morati izguglati, što je također besplatno. Baš kao i akademija.

Google će vas uglavnom odvesti na svoje stranice stručne podrške za ove alate. Ovu su stranice o kojima pričamo:

  • support.google.com/analytics/
  • support.google.com/tagmanager/

GA analitičari svakodnevno žongliraju sa stotinjak stručnih pojmova. S vremenom ćete ih sve više otkrivati i vidjet ćete da nisu “kvantna fizika”. Izrazi kao što su View, Segment ili Filter imaju specifična značenja u ovom području. Ako su vas već sada ovi izrazi zainteresirali, slobodno ih izguglajte. U upit dodajte i “google analytics” termin za relevantne rezultate.

Treći korak: Pratite digital analyst blogove

Kako je analiza digitalnih podataka relativno nova industrija koja se još uvijek razvija teško je napisati kvalitetnu knjigu na ovu tematiku. Tu u igru uskaču stručni blogovi.

Postoji mali milijun takvih blogova i neće vam biti problem pronaći onog koji vama odgovara. Za većinu stvari trebat ćete obratiti pozornost na datum objave. Kako smo rekli industrija je u razvitku i stvari se brzo mijenjaju. Čitajte blogove koji nisu stariji od godine dana. Sve što je starije, a vezano je za tehnički aspekt, uzmite s malom rezervom.

Blogovi čiji sadržaj nije toliko vezan za tehnikalije, kao što su mišljenja lidera o samoj industriji i potrebnim soft skillsima, uglavnom su relevantni bez obzira kada su objavljeni.

Ovo je samo početak, vrh ledenog brijega, ali i to trebate proći. Poslodavci znaju sve ovo i neće očekivati sveznalicu. Očekivat će puno želje, sposobnost obavljanja zadataka i nekoga tko želi raditi u timu. Započnite svoju digitalnu karijeru, može se čak i bez radnog iskustva.

Što kaže ekipa koja radi kod nas?

Dorian Petrić

Dorian Petrić

CPC stručnjak

“Smatram da u opuštenoj atmosferi i timskom radu kao što je to u Arboni slučaj, nijedan zadatak nije težak! Zadaci postaju sve zanimljiviji 🙂 Arbona je okruženje sa izazovnim projektima i vrlo dinamičnim radom u kojem svakodnevno stječeš nova znanja i iskustva.”

Monika Bunić Eršetić

Monika Bunić Eršetić

CPC stručnjak

“Dinamični su i kreativni radni zadaci, svaki dan je drugačiji i svaki dan naučiš nešto novo! Uz to tu je i cool ekipa uz koju ti nikad ne može biti dosadno!​”

Tea Brezovec

Tea Brezovec

CPC stručnjak

“Zašto odabrati Arbonu? Jer nikada nije dosadno! Nisi zalijepljen za jedan te isti posao i uvijek te očekuje nešto novog! Ovdje samo učiš i pomičeš granice sve više i više! Jesi li spreman za ovakvo iskustvo?”

Zašto arbona?

Brojni certifikati koje smo stekli, a i zadovoljstvo naših klijenata dokazuju kvalitetu i profesionalnost našeg rada. Uz dozu profesionalnosti dolazi naravno, doza zabave, humora i opuštene atmosfere rada. Kod nas su zaposleni mladi talenti i stručnjaci, a prosjek godina nam je 26.

Arbona d.o.o.